WZORY w Praskiej Drukarni 16/05/2014

 

 

Pierwsza wielkoformatowa edycja odbyła się 16 Maja 2014 w Praskiej Drukarni. W pięknej postmodernistycznej hali swoje projekty pokazało ponad 150 wystawców. Pierwszy raz WZORY miały tak bogatą oprawę. Towarzyszyła nam wystawa „Przepis na mały dizajn”, Koncert zagrał Atanas Valkov, zostały rozdane również wzorowe statuetki za najlepszy produkt i najlepsze stoisko na targach.

 

 

 

 

Stoisko pracowni Beza Projekt oraz projekt Long Story zostały uhonorowane tytułami „Wzorowe Stoisko” oraz „Wzorowy Produkt” podczas III edycji Warszawskich Targów Designu „Wzory”.

Podczas III edycji Warszawskich Targów Designu „Wzory” rozstrzygnięte zostały konkursy na najlepszy produkt oraz wyróżniające się stoisko. Miały one charakter przeglądu – brali w nich udział wszyscy wystawcy prezentujący podczas targów swoje prace. Zarówno stoiska, jak i produkty były oceniane przez projektantów i teoretyków designu. W tym gronie znaleźli się: Damian Bieniek (managing director Futu), Marcin Kwietowicz (architekt), Agata Nowotny (socjolożka, badaczka dizajnu, dyrektor programowa konferencji „NIEwidzialny Dizajn”), Paweł Rafa (redaktor naczelny „Label Magazin”), Ela Petruk (Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana).

Celem konkursu była ocena gotowych już projektów, wskazanie standardów w projektowaniu, docenienie pomysłów na własną markę, a także promocja najlepszych rozwiązań. W pierwszym etapie każdy z jurorów zgłosił po dwóch kandydatów do każdej z nagród. Finałowe nominacje otrzymało w sumie 5 projektów i 5 stoisk. W ostatecznym głosowaniu jurorzy decydowali, które z nominacji zasługują na tytuły „Wzorowy Produkt” oraz „Wzorowe Stoisko”.

W konkursie „Wzorowy Produkt” nominowani byli: Śnimisie, Lightowo, Papalampa, Remanent oraz Hayka, zaś główna nagroda przypadła projektowi Long Story. Z kolei w gronie nominowanych do konkursu na „Wzorowe Stoisko” znaleźli się: Tatemono, Wyrobki i Natural Born Design. Jurorzy za najlepsze stoisko uznali stoisko zaprojektowane przez pracownię Beza Projekt.

W konkursie „Wzorowy Produkt” pod uwagę brane były:
– walory wzornicze i użytkowe produktu,
– jakość wykonania,
– relacja ceny do jakości,
– nowatorstwo rozwiązań,
– zgodność z obowiązującymi normami i zasadami konsumenckimi.

W konkursie na „Wzorowe Stoisko” oceniane były:
– koncepcja i jej wyegzekwowanie,
– oryginalność,
– kreatywność oraz interaktywność.